€25 extra korting

Heb je een vraag ?

Onze medewerkers helpen je graag verder

(€ 0,30 p/m)

Maandag - Vrijdag: 09.00 - 21.00
Zaterdag: 09.00 - 17.00
Zondag: 10.00 - 17.00

Je kan ook schriftelijk contact met ons opnemen: Bekijk de contactpagina

Natuurpark Vulkaneifel krijgt UNESCO-erkenning

Nature - Laatst gewijzigd op 26 Sep. 2017

Natuurpark Vulkaneifel krijgt UNESCO-erkenning

UNESCO heeft besloten dat het natuur- en geopark Vulkaneifel wordt erkend als een UNESCO Global Geopark. Tijdens de 38ste algemene vergadering van UNESCO in Parijs is het natuur- en geopark Vulkaneifel op de lijst van werelderfgoed en biosfeerreservaten gekomen! En Center Parcs Park Eifel is middenin het natuur- en geopark Vulkaneifel te vinden.

Wat zijn Global Geoparks?

UNESCO Global Geoparks zijn volgens internationale normen locaties met een bijzondere waarden, gebieden met een uniek landschap, bijzondere vindplaatsen van fossielen of mineralen of belangrijke geologische formaties. Daar is natuur- en geopark Vulkaneifel er nu een van geworden. Zulke locaties zijn een bijzonder gezicht om te zien en ontdekken! Op dit moment zijn er wereldwijd 120 UNESCO Global Geoparks te vinden.

Het Geopark Vulkaneifel

Het Geopark Vulkaneifel bevindt zich in het noordwesten van het Rijlandse lijsteenplateau, rondom de steden Daun, Hillesheim en Gerolstein. Het Geopark staat vooral bekend om zijn “maaren”, dit zijn kraters die door explosies van vulkanische waterdamp zijn ontstaan. Met ongeveer 350 kleine en grote vulkanen is de vulkanische Eifel ’s werelds klassieke maarengebied.

De door UNESCO gegeven status als Global Geopark is een bevestiging van al het werk dat in de Vulkaneifel is gedaan en is tegelijkertijd ook een oproep voor verdere ontwikkeling van het geopark. Om de staat zo goed mogelijk te behouden wordt het natuur- en geopark elke vier jaar internationaal gecontroleerd.

De Eifel ontdekken

Heb je er zin in gekregen om de Vulkaneifel met al zijn natuurwonderen te ontdekken? Dan zijn wandelingen over de leerzame geopaden of een spannende fietstour de ideale mogelijkheden! Zo geniet je niet alleen van de prachtige omgeving en natuur maar leer je ook nog eens over aardrijkskunde van Park Eifel.

Informatie over de natuur in onze parken en onze duurzame initiatieven vind je in Our Naturall Plan.